تور,سفر,ایرانگردی,طبیعت گردی,جهان گردی,کوهنوردی

به رسمیترین سایت گردشگری ایران خوش آمدید

تور,سفر,ایرانگردی,طبیعت گردی,جهان گردی,کوهنوردی

به رسمیترین سایت گردشگری ایران خوش آمدید

مسافرت-حمل و نقل

کمینه   
مسافرت-حمل و نقل


از طریق هوائی:
بهترین راه مسافرت از خارج به ایران استفاده از هواپیماست.
تقریباً تمامی شرکت های هواپیمایی جهان در تهران، دفتر نمایندگی مستقل دارند. توسعه فرودگاه های کشور در سال های گذشته، امکان ارتباط هوایی بین شهری را در سطحی مطلوب و وسیع فراهم کرده است. بهای بلیط پروازهای داخلی نیز در مقایسه با کشورهای دیگر نسبتاً ارزان است. سرویس و خدمات جنبی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در پروازهای داخلی نیز بر اساس استانداردهای بین المللی انجام می گیرد.

از طریق زمینی:
 از کشورهای ترکیه، عراق، ترکمنستان، آذربایجان، ارمنستان، پاکستان و افغانستان از طریق راه های زمینی نیز می توان به ایران سفر کرد.                                                                                                                                                                راه های اصلی زمینی مرتبط با کشورهای همسایه عبارتند از:
راه ایران و ترکیه، در مرز بازرگان در شمال غربی ایران
 راه زاهدان–میرجاوه، در مرز ایران و پاکستان
 راه تایباد–هرات در مرز افغانستان
 راه های آستارا و جلفا با آذربایجان
 و راه قصر شیرین–خسروی به عراق.

راه های ارتباطی میان شهرهای بزرگ و راه های اصلی کشور آسفالت بوده و کیفیت خوبی دارند. رانندگی در ایران از سمت راست و بر اساس مقررات بین المللی انجام می گیرد. بسیاری از جاده های ایران، جاده های کوهستانی اند و از این جهت چشم انداز جالبی نسبت به اطراف دارند. مرکز استان ها و شهرهای بزرگ، با شبکه ای از راه های اصلی و فرعی به واحدهای کوچک مربوط می شوند. راه های اصلی ترانزیتی، جهت شمال غربی–جنوب شرقی یا شمالی–جنوبی دارند و مرز ایران و ترکیه را به مرز ایران و پاکستان، یا مرز ایران به کشورهای شمالی را به داخل کشور مربوط می سازد. اطلس راه های ایران را می توان از دفتر ایرانگردی و جهانگردی یا کتابفروشی ها و روزنامه فروشی ها تهیه کرد.

از طریق دریایی:
 ایران از طریق راه های دریایی و بندرهای واقع در کرانه های دریای مازندران با کشورهای شمالی و بنادر جنوب در خلیج فارس و دریای عمان با کشورهای ساحل جنوبی خلیج فارس ارتباط دارد و از طریق اقیانوس هند به آب های آزاد جهان راه می یابد.

 
 از طریق راه آهن: 
 
سرویس های قطار در ایران همانند تمامی کشورهای جهان برنامه حرکت معینی دارند که اطلاعات مربوط بدان را می توان از ایستگاه های راه آهن گرفت. ایستگاههای خروجی ایران از طریق شهرهای سرخس در شمال شرق، جلفا و رازی در شمال غرب و میرجاوه در جنوب شرق میباشد. شهرهای بزرگ ایران مانند تبریز، مشهد، گرگان، اصفهان، کرمان، یزد، اهواز و خرمشهر از طریق راه آهن قابل دسترسی هستند. بهای بلیط قطار با توجه به درجه بندی کوپه ها، مسافت و نوع قطار متفاوت است.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد